Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Bipolární porucha - Co je pravda?

Jak si má člověk vytvořit o něčem úsudek, když nemůže věřit ani sám sobě.  Běžně člověk rozpozná podle výrazu ve tváři, intonace hlasu nebo gestikulace něco co ani nemusí být řečeno a je mezi řádky. 

I přesto, že jsem nemoc po letech bolestně přijal, beru pravidelně léky, udržuji svůj pravidelný rytmus tím, že vstávám v pět i o víkendu, tak i přesto se opakujícím depresím nevyhnu. Stejně jako to bývá u mánií tak i u depresí je nějaká sebereflexe poměrně složitá. Je to jako hledání správného klíče od domu ve tmě.

Člověk si tím musí nesčetněkrát projít, aby rozpoznal co je nemoc a kdo je on. Ta hranice je opravdu tenká.  Navíc nikdy se mi nestalo, že by deprese přišla ze strany z které bych ji očekával. Poslední dobou mám v depresi často pocit, že jsou na mě ostatní lidé, které mám rád naštvaní. Ze začátku, když přicházel tento pocit jsem se na to dotyčného ptal. Jenže to vůbec nepřineslo úlevu, naopak.

JÁ: Jsi na mě naštvaný?

ON: Ne, nejsem proč jako?

JÁ: Jen tak. (V tu chvíli se už u mě rozvíjí myšlenka, tak jestli na mě do teď nebyl naštvaný, tak teď už určitě je a nejraději bych se znova zeptal, což jsem i kolikát udělal a bylo to pro mě jen horší)

Touto jednoduchou myšlenkou jsem se nesčetněkrát dokázal zabývat u různých lidí několik dní. Na jedné straně si to člověk snaží vysvětlit logicky a na druhé straně pocitem. Ve finále jsem bez čehokoliv jiného naprosto vyčerpaný a na dně. Často se mě některý z terapeutů ptal a zkoušel hledat ten prapůvod, ale mám pocit, že to minimálně u mě je přesně obráceně. Deprese příjde, je to obrovské utrpení, které může trvat týden, ale prožil jsem si i více než rok v kuse a to co člověk vidí jako problém vůbec problémem být nemusí a jen to na základě deprese vykristalizuje do té bolesti a mega problému. Když se z těch nejhorších stavů dostanu najednou zjistím, že to jsou často věci nad kterými nestoji ani za to mávnout rukou. 

Tím se chci vrátit úplně na začátek článku, klidně si přečtěte první dvě věty znovu. Toto měl být článek na téma sebevraždy, ale vyhodnotil jsem, že teď když nad tím často přemýšlím (daleko k činu), by to nemuselo být úplně vyvážené. 

Pokud se vám blog líbil poprosím o karmu. Rád se s vámi připojím do diskuze, ptejte se na co chcete a já na co chci odpovím. 

Autor: Miroslav Linda | úterý 18.1.2022 19:21 | karma článku: 19,43 | přečteno: 420x
  • Další články autora

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Sebevražda

Dnes jsem se rozhodl pustit do tématu na které jsem ještě včera neměl koule. Nejsem moudřejší ani chytřejší i když jsem o den starší než včera.

19.1.2022 v 12:44 | Karma: 17,20 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Příjdeš o peníze

Znáte takovej ten pocit když u sebe máte hodně peněz. Koukáte okolo sebe a jakoby všichni věděli, že zrovna vy si v pravé náprsní kapse nesete slušný obnos. Někde ten zloděj je, ale kde?

16.1.2022 v 17:38 | Karma: 14,96 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Krůček do nebe i do pekla

Začínalo léto, v mých očích nenasvědčovalo nic tomu, že by za pár dní mohl můj život viset na vlásku.

16.1.2022 v 8:56 | Karma: 14,41 | Přečteno: 303x | Diskuse| Miniblogy

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Vzpomínka na šílenství

Probouzím se, otvírám oči a ... . Po období depresí, kdy jsem se sotva zvednul z postele je najednou všechno jinak. Vstal jsem nebo přímo vyskočil z postele. Byl jsem plný energie tak jako nikdy předtím.

15.1.2022 v 8:53 | Karma: 17,81 | Přečteno: 595x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 405x
Jsem člověk, který se již od roku 2007 léčí pro bipolární poruchu. Prošel nespočet hospitalizací. Udělal nespočet vylomenin a ráno vidí svět jinýma očima než večer.

Seznam rubrik