Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bipolární porucha - Krůček do nebe i do pekla

Začínalo léto, v mých očích nenasvědčovalo nic tomu, že by za pár dní mohl můj život viset na vlásku.

Všechno je zdá se v pořádku, cítím se skvěle, hodně energie, minimum spánku. Zábavou mi začaly být herny. Jsou tam totiž krásné holky za barem, dostupný alkohol, chvilka vzrušení u forbesu a hlavně jedou jako jediný pořád. Což v době kdy nepotřebujete téměř vůbec spát berete za naprosto úžasnou věc. 

Jenže ke všemu jsou potřeba peníze a v té době už jako oficiálně uznaný důchodce na hlavu jsem jich moc neměl. Poprosil jsem tedy bratra o 500 Kč, jenže neměl hotovost a tak mi půjčil kartu ať si vyberu. Jenže pak mne nikdo další asi týden neviděl. Vyzvedl jsem pět stovek a potom rovnou zbytek asi 15000 Kč. Prohýřil jsem ještě několik nocí. Když v tom nastal zlom a svět se mi otočil naruby. Začal jsem se třást, uvědomil si kde všude jsem udělal ostudu a co všechno provedl. Nejen, že jsem spadl velmi rychle do deprese, ale ještě to svědomí, které mi nedalo spát. 

Jal jsem se plánu, rychle vymačkal asi dvě plata antidepresiv s tlumícím účinkem, jež jsem bral obvykle večer, abych usnul. Na jeden ráz jsem to do sebe hodil a zapil vodou. Rychle jsem lehnul a doufal, že už se nikdy neprobudím.  Jenže jak rychle jsem lehnul, tak rychle jsem vstal a šlo to ze mě zase všechno ven. Tudy ta cesta nevedla. Vytrhl jsem tedy hadici od vysavače, a odjel za město. Nasadil na výfuk a sednul do nastartovaného auta. Seděl jsem v tom horku, ve felicii přes půl hodiny a nic. Stále jsem žil. Jel jsem tedy domu a usnul jsem. 

Teď už nevím jestli to bylo ten den nebo den následující. Vzbudila mě máma. Už všechno věděla. Bratr jí volal, z toho co bylo okolo mě asi i dost pochopila. Rodiče vůbec nenadávali a zpětně to beru jako ten nejlepší přístup. Ono by to totiž nepomohlo vůbec ničemu. Odvezli mě k nim na chatu, aby na mě dohlédli. Vydržel jsem tam asi jeden den a poprosil tátu, aby mě odvezl do Bohnic k hospitalizaci. První tři týdny hospitalizace se stav jen zhoršoval až jsem dospěl do fáze, že jsem se v noci pomočoval a jakékoliv vstání z postele mi přišlo velmi náročné. Poté přišel zlom opět jak lusknutím prstu a od něj jsem byl za čtrnáct dní doma. Myšlenky na sebevraždu byly stále a ještě velmi dlouho, ale už ne tak intenzivní a s pomocí rodičů jsem začal napravovat i tu paseku, kterou jsem předtím po sobě zanechal. 

 

Tímto rodičům velmi děkuji.   

Autor: Miroslav Linda | neděle 16.1.2022 8:56 | karma článku: 14,41 | přečteno: 303x
  • Další články autora

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Sebevražda

Dnes jsem se rozhodl pustit do tématu na které jsem ještě včera neměl koule. Nejsem moudřejší ani chytřejší i když jsem o den starší než včera.

19.1.2022 v 12:44 | Karma: 17,20 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Co je pravda?

Jak si má člověk vytvořit o něčem úsudek, když nemůže věřit ani sám sobě. Běžně člověk rozpozná podle výrazu ve tváři, intonace hlasu nebo gestikulace něco co ani nemusí být řečeno a je mezi řádky.

18.1.2022 v 19:21 | Karma: 19,43 | Přečteno: 420x | Diskuse| Osobní

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Příjdeš o peníze

Znáte takovej ten pocit když u sebe máte hodně peněz. Koukáte okolo sebe a jakoby všichni věděli, že zrovna vy si v pravé náprsní kapse nesete slušný obnos. Někde ten zloděj je, ale kde?

16.1.2022 v 17:38 | Karma: 14,96 | Přečteno: 244x | Diskuse| Miniblogy

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Vzpomínka na šílenství

Probouzím se, otvírám oči a ... . Po období depresí, kdy jsem se sotva zvednul z postele je najednou všechno jinak. Vstal jsem nebo přímo vyskočil z postele. Byl jsem plný energie tak jako nikdy předtím.

15.1.2022 v 8:53 | Karma: 17,81 | Přečteno: 595x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 405x
Jsem člověk, který se již od roku 2007 léčí pro bipolární poruchu. Prošel nespočet hospitalizací. Udělal nespočet vylomenin a ráno vidí svět jinýma očima než večer.

Seznam rubrik