Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bipolární porucha - Příjdeš o peníze

Znáte takovej ten pocit když u sebe máte hodně peněz. Koukáte okolo sebe a jakoby všichni věděli, že zrovna vy si v pravé náprsní kapse nesete slušný obnos. Někde ten zloděj je, ale kde?

No, tak takovej pocit jsem už pár let určitě neměl. Předevčírem jsem byl vkládat peníze do bankomatu a docvaklo mi, že nejvíce se bojím o ty peníze sám před sebou. Kvůli tomu, že jsem ve stavech hypomanických již několikrát utratil uspořené peníze do posledního haléře, za věci které jsem vůbec nepotřeboval. Jen pro příklad několik párů bot Lacoste ačkoliv běžnou obuv nosím jen k lékaři, protože jinak nosím všude fasovanou pracovní a chodím když to jde jen v montérkách. Také jsem si koupil iPad, to jsem zpětně nepochopil vůbec, protože na jednom zrovna píši tento blog. Takže jsem se domluvil s blízkou osobou, že si peníze budu dávat do trezoru a majitel klíče bude sloužit jako časový zámek a nevydá mi peníze dříve než za deset dní od chvíle kdy si o ně řeknu. 

Bylo vnitřně těžké si to přiznat, ale peníze mi do ruky neptaří, alespoň né ty velké. Pokaždé se opakovalo několik fází. Spořil jsem i na uplně nesmyslných věcech každou korunu, dosáhl jsem už hezkých úspor, utratil vše za úplné nesmysly, výčitky a nakonec smíření a začínání od začátku. 

Peníze, které jsem vkládal do bankomatu jsem tam vkládal, protože jsem měl na účtě eura. Ta eura se mi nechtěla směňovat, protože byl špatný kurz, ale zároveň jsem potřeboval, aby mi odešli všechny plánované platby. Takže jsem vyzvednul peníze z trezoru a vložil peníze na účet. 

Došel jsem domů a říkám si tak a teď mám na účtě eura i koruny, rupne mi v bedně a příjdu o všechno. Takže druhý den online směnárna eur, vybrání všech peněz, které nemám v plánu tento měsíc utratit a zpět do trezoru, ze kterého jej nebudu moct vybrat dříve než za deset dní od chvíle co o to požádám. 

Už asi od 15ti let si dělám tabulku, kde jsou na jedné straně příjmy a na druhé výdaje, abych měl za daný měsíc vždy maximálnáí přehled, ale když se člověk zblázní tak neudělá nic. 

Tak lidi neblázněte a užívejte každý moment. Za karmu budu rád a když dostanu v diskuzi bídu tak se věšet nebudu :-)

 

 

 

Autor: Miroslav Linda | neděle 16.1.2022 17:38 | karma článku: 14,96 | přečteno: 242x
  • Další články autora

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Sebevražda

Dnes jsem se rozhodl pustit do tématu na které jsem ještě včera neměl koule. Nejsem moudřejší ani chytřejší i když jsem o den starší než včera.

19.1.2022 v 12:44 | Karma: 17,20 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Co je pravda?

Jak si má člověk vytvořit o něčem úsudek, když nemůže věřit ani sám sobě. Běžně člověk rozpozná podle výrazu ve tváři, intonace hlasu nebo gestikulace něco co ani nemusí být řečeno a je mezi řádky.

18.1.2022 v 19:21 | Karma: 19,43 | Přečteno: 420x | Diskuse| Osobní

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Krůček do nebe i do pekla

Začínalo léto, v mých očích nenasvědčovalo nic tomu, že by za pár dní mohl můj život viset na vlásku.

16.1.2022 v 8:56 | Karma: 14,41 | Přečteno: 303x | Diskuse| Miniblogy

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Vzpomínka na šílenství

Probouzím se, otvírám oči a ... . Po období depresí, kdy jsem se sotva zvednul z postele je najednou všechno jinak. Vstal jsem nebo přímo vyskočil z postele. Byl jsem plný energie tak jako nikdy předtím.

15.1.2022 v 8:53 | Karma: 17,81 | Přečteno: 595x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 405x
Jsem člověk, který se již od roku 2007 léčí pro bipolární poruchu. Prošel nespočet hospitalizací. Udělal nespočet vylomenin a ráno vidí svět jinýma očima než večer.

Seznam rubrik