Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bipolární porucha - Vzpomínka na šílenství

Probouzím se, otvírám oči a ... . Po období depresí, kdy jsem se sotva zvednul z postele je najednou všechno jinak. Vstal jsem nebo přímo vyskočil z postele. Byl jsem plný energie tak jako nikdy předtím.

Uvědomuji si, že to co jsem doteď zažíval bylo všechno špatně. To věčné ležení, spaní a únava k životu nepatří. Vždyť musíme spát jako děti, ačkoliv jít spát nechceme. Po obědě ve školce, večer po večerníčku. Všechno je to zlozvyk a nebo nemoc. Běžím rychle vzbudit přítelkyni. Strhnu z ní už před sedmou ranní o víkendu deku a naléhavě jí vysvětluji, že je nemocná a měla by s tím spánkem skoncovat.

Jdu ven. Nemůžu ztrácet čas. Bydlím přímo v centru města. V mastně koupím klobásu a rohlík do ruky a beru útokem obchodní centrum. Dnes už mám v hlavě jen střípky z té návštěvy, ale několik hodin trávím ve zverimexu, kde pracuje bývalá spolužačka a mluvím a mluvím a mluvím. Najednou si uvědomuji, že mi téměř nejde přestat mluvit. Prostě musím mluvit jinak se necítím dobře. Provolám spousty peněz na předplacené kartě a je mi to jedno. Hlavně, že můžu mluvit. Ještě si uvědomím, že kousek odemne pracuje jiná spolužačka v lékárně. No tak jsem se ji byl ukázat ještě stále s kusem klobásy v ruce. Musela mít jistě radost a pak šel jsem domu. 

Po příchodu domu přítelkyně naléhá ať začnu brát ta antipsychotika jak říkal lékař, že to co dělám přece není úplně normální. Proti tomu se ostře ohradím. Naprosto nekompromisně to odmítám i když si vnitřně ještě z části uvědomuji, že má pravdu. Jenže mě je teď tak krásně, po tom všem co jsem si v depresích užil. Chci žít teď a chci žít na maximum a až spadnu do depresí, tak se zabiju, ale budu si moct říct, že jsem si užil. Aspoň taková byla představa. Odcházím, nemá cenu se s ní o tom bavit. 

Už jsem zas někde venku a volá mi máma, do telefonu na mě řve ať koukám brát léky. Telefon dávám dál od úst, protože mi to příjde neskutečně vtipné. Když se vracím domů, mám podezření, aby na mě s přítelkyní nečekala doma.  Zkouším tedy při návratu fintu. Opatrně nahlédnu za dveře jestli tam nejsou boty navíc. Je to tedy ok. No evidentně byly holky chytřejší v kuchyni sedí přítelkyně s mámou a boty má vedle sebe.  Začne na mě řvát! Jenže já se tomu musím strašně smát a nedá se to zadržet. Je mi to na druhou stranu trapné tak se snažím schovávat, aby to neviděla. Trvalo to dlouho nakonec jsem pod nátlakem připravená antipsychotika spolkl. Ten stav kdy jsem spal denně maximálně hodinu nebo dvě a přitom byl naprosto fit trval ještě přibližně měsíc, ale už to nebylo od té chvíle pocitově uplně ono. Ač do té chvíle abstinent jsem se několikrát vracel nad ránem uplně na plech a poznal pár nových přátel a non-stop barů. Stačil poznat kouzlo výherních automatů a nápoji ke hře zdarma. K tomu jsem se jako bonus dozvěděl, že i invalidnímu důchodci dají v bance půjčku na cokoliv. 

Ze zkušenosti už jsem věděl, že ten moment příjde. Deprese se začla vtírat, ale o tom zase příště. 

(Jedná se o osobní zpověď, která je založena na pravdě, tak jak si ji dnes pamatuji)

Autor: Miroslav Linda | sobota 15.1.2022 8:53 | karma článku: 17,81 | přečteno: 595x
  • Další články autora

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Sebevražda

Dnes jsem se rozhodl pustit do tématu na které jsem ještě včera neměl koule. Nejsem moudřejší ani chytřejší i když jsem o den starší než včera.

19.1.2022 v 12:44 | Karma: 17,20 | Přečteno: 465x | Diskuse| Osobní

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Co je pravda?

Jak si má člověk vytvořit o něčem úsudek, když nemůže věřit ani sám sobě. Běžně člověk rozpozná podle výrazu ve tváři, intonace hlasu nebo gestikulace něco co ani nemusí být řečeno a je mezi řádky.

18.1.2022 v 19:21 | Karma: 19,43 | Přečteno: 420x | Diskuse| Osobní

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Příjdeš o peníze

Znáte takovej ten pocit když u sebe máte hodně peněz. Koukáte okolo sebe a jakoby všichni věděli, že zrovna vy si v pravé náprsní kapse nesete slušný obnos. Někde ten zloděj je, ale kde?

16.1.2022 v 17:38 | Karma: 14,96 | Přečteno: 242x | Diskuse| Miniblogy

Miroslav Linda

Bipolární porucha - Krůček do nebe i do pekla

Začínalo léto, v mých očích nenasvědčovalo nic tomu, že by za pár dní mohl můj život viset na vlásku.

16.1.2022 v 8:56 | Karma: 14,41 | Přečteno: 303x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 5
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 405x
Jsem člověk, který se již od roku 2007 léčí pro bipolární poruchu. Prošel nespočet hospitalizací. Udělal nespočet vylomenin a ráno vidí svět jinýma očima než večer.

Seznam rubrik